ישכר וזבולון • המיזם החדש של גרטלר: 2000 ש"ח ל'כולל בוקר'

    ארי וידר | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on ישכר וזבולון • המיזם החדש של גרטלר: 2000 ש"ח ל'כולל בוקר'
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המיליארדר החרדי דן גרטלר נחשב לאחד מתומכי התורה הגדולים. ה"בייבי" של גרטלר הינם אברכי כוללים. תחת חסותו של גרטלר פעילים כיום כוללים בבני ברק שמאפשרים לאברכים רבים להביא את פת לחמם בצורה מכובדת יותר.

    עד עתה מפורסם במיוחד היה כולל הערב שבו לומדים מאות אברכים בבני ברק, המתפרשים בכמה בתי מדרש בעיר ולומדים בשעות הערב תמורת מלגה גבוהה מן הממוצע בכוללי הערב.

    לאתר 'קול חי' נודע כי באחרונה נפתח כולל לפנות בוקר חדש הפועל תחת חסותו הפילונתרופית של דן גרטלר.

    בכולל לפנות הבוקר שפועל בבית הכנסת הגדול בבני ברק מתחילים הלימודים בשעה 04:30 בבוקר, ולומדים בו מאות אברכים שעל פי עדותם מקבלים מלגה של כאלפיים ש"ח.

    האברכים שלומדים עד תפילת שחרית, נדרשים ללמוד מתוך תענית דיבור, וזוכים להביא את קול התורה לעיר התורה והחסידות גם בשעות הבוקר המוקדמות שעל פי הגמרא הלומד בשעות אלו "חוט של חסד משוך עליו כל היום".

    "זה פשוט מחזה מדהים" סיפר אחד מאלו שנתקל במחזה "לראות מאות אברכים רצים מכל פינה לעבר בית הכנסת הגדול כדי ללמוד בשעות לא שעות ולדעת שהם יכולים בצורה זו גם להביא אוכל לילדיהם בצורה קצת יותר קלה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכבוד בזכותו עומד העולם
      אני מאוד הייתי רוצה לפתוח כזה כולל בבוקר מוקדם שגם אנשים שעובדים יוכלו להתחיל את היום עם לימוד כל היום אחר כך נראה יותר טוב